Проект учнівського
самоврядування
«Школа, громада, родина – разом ми
сім’я єдина”
закладу загальної середньої освіти Селещинського ліцею Машівської селищної ради Полтавської області
39430,
вул. Миру,49,с.Селещина Машівського
району, Полтавської області, Україна.
Ел.адреса :celshkola @ukr.net
Директор:
Горобець Ліліана Олексіївна.
Координатор ГАШ: Харчук Любов Дмитрівна.
Учень ліцею :Бондаренко Олег.
Актуальність проекту
Заклад
загальної середньої освіти Селещиський ліцей Машівської селищної ради відкрито у 1976 році. У ліцеї навчається 359
учнів.
Заклад із 2006 року працює за моделлю громадсько-активної
школи за програмою «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду
« Крок за кроком».
Громадську активність і відповідальність перед громадою
демонструють перемоги в різноманітних конкурсах і проектах.
Ліцей
активно проголошує право на якісну освіту всіх членів місцевої громади.
Проведено благодійні ярмарки, реалізовано соціальні , екологічні,
культурно-просвітницькі та спортивно-фізкультурні й валеологічні проекти.
У школі для батьків і громадськості проводяться
майстер-класи,семінари, засідання «круглих столів» ,індивідуальні консультації,
родинно-мистецькі спортивні заходи.
Ось чому
необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання
спрямовані на активну участь у громадському житті, молоді, яка має
організаторські здібності, усвідомлює себе потенціальним лідером, має бажання
використовувати свою енергію та здібності заради інших.
Участь
молоді в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення
учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому
суспільстві.
У
цьому контексті важливого значення набуває організація дієвого самоврядування
не тільки у кожному навчальному закладі, а й у масштабах району, області і т.п.
Участь
дітей в діяльності учнівського самоврядування дає нам можливість:
розвивати
свої комунікативні, організаторські та
лідерські якості реалізувати особистісний та творчий потенціал відчути
причетність до громадських та державних справ вчитися толерантності розширювати світогляд, своє
інформаційне поле самовдосконалюватися
та само реалізовуватися,
як особистість формувати
відповідальність, почуття колективізму, реалізувати
соціальні ініціативи, знайти своє
місце у громадському житті.
Учнівське
самоврядування відіграє значну роль у процесі духовного становлення
особистості, засвоєння нею соціальних нормативів поведінки. У цьому
контексті розвиток дитячого лідерства є також ефективним засобом попередження
девіантної поведінки дітей та молоді.
Лідерський
рух ініціює проведення масових заходів;
пропонує
різнопланові проекти ;
організовує
і проводить конференції, майстер-класи, квести;
-
налагоджує співпрацю з органами місцевого самоврядування.
Учнівське самоврядування – це не лише самостійне вирішення різноманітних
питань, а й самостійне виконання, проведення, планування різноманітних заходів,
відповідальність за яких несуть самі лідери – учні. Суттєвими рисами, якими наділені
справжні лідери є: гнучкість, активність, ініціатива,дисципліна,
добровільність, креативність, вихованість.
Саме такою
активною молоддю є шкільна Рада учнівського самоврядування “Моноліт”, яка діє відповідно до мети та установ розроблених
старшокласниками у 2000 році. Метою створення
учнівського самоврядування у школі, насамперед, є розвиток молодих людей для досягнення інтелектуального, громадського
та духовного потенціалу та особистості як громадян України, як членів
українського суспільства.
На сьогоднішній день координаційна рада шкільного об’єднання
“Моноліт” - це 21 лідер, які є учнями 5-11-х класів, вони пропагують здоровий
спосіб життя, доброчинність та активне дозвілля. Разом ми організовуємо свята,
концерти, спортивні змагання, благодійні акції. На допомогу в роботі лідерів
для реалізації певних проектів та заходів діє 10 центрів.
Робота шкільного учнівського
самоврядування будується на засадах проектної діяльності: “Світ творить нас –
ми творимо світ”, “Рейтинг школи у наших руках”, “Погляд у майбутнє», “Хто не
любить природу, той не любить людину”, “У кожному з нас живе ерудит”, «Мрії
дітей про майбутнє громади», «Мрієм по-дитячому, працюєм по-дорослому »,
“Простягни руку допомоги”, “Школа правових знань”, «Лідерський рух та
діяльність учнівського самоврядування», “Шкільний марафон”, «На крилах натхнення», «Змінимо світ на краще», «Самоврядування у
захисті прав людини», «Велопробіг»,
челендж «За чисте довкілля», «Моя історія жива».
Над кожним проектом лідери працюють
старанно:
розробляють сценарії, майстер-класи для
лідерів учнівського самоврядування, проводять благодійні акції, конкурси,
спортивні заходи, шкільні свята. Благотворна атмосфера сприяє яскравим
проявам творчості в роботі лідерів. Як свідчать
відгуки вдячної публіки, наші концертні номери,танцювальні флешмоби, благодійні
акції, спортивні свята, новорічні ранки, святкові концерти, що ми влаштовуємо
для малечі та дорослих, цікаві не лише тільки нам самим.
Досвід
педагогічного колективу ліцею висвітлюється в засобах масової інформації
(газеті «Промінь», шкільній газеті ), на шкільному сайті.
Брали
участь у всеукраїнських акціях «Голуб миру», «Від серця до серця»,
«Повертайтеся живими», «Молодь проти Сніду», «Малюнок воїну», «Лист
пораненому».
Самоврядування
– один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає
у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Це процес, який допомагає
учням формувати бачення мети, а також мобілізувати дітей на безперервну
участь у реалізації цього бачення. Лідерство додає енергії, підтримує.
Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия
життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті.
Відкрите засідання на тему «Самоврядування у
захисті прав людини» за участю лідерів учнівського самоврядування, вчителів-предметників, класних керівників та
адміністрації школи.
Лідери
учнівського самоврядування підготували та провели цікаві засідання : “Уроки
толерантності”, “Доброта, як сонце сяє”,
“Ціннісні орієнтації сучасної молоді”, “Взаємоповага та розуміння”.
Мета проекту: формування та розвиток лідерських якостей
учнів, об’єднання зусиль школи для розвитку фізичної культури спільно з органами
виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадою села, матеріально-
технічне оснащення стадіону, територій школи для занять фізичною культурою та
спортом різних цільових груп населення:учнів, шкіл громади, місцевих жителів;
розширення можливостей спортивно-оздоровчого характеру.
Завдання :
-різні види співпраці з органами влади та місцевого
самоврядування, громадськими організаціями , комерційними структурами тощо для
реалізації планів та проектів ради учнівського самоврядування ;
-
широке використання інтерактивних методів;
-створення
демократичної атмосфери.
Очікувані
результати:
-відчути
себе лідером;
-приймати участь у вирішенні проблем на рівні
ліцею та району;
-
критично аналізувати інформацію;
-висловлювати
,аргументувати ,доводити власні погляди;
-бути
відповідальним за проведення справ;
-робити
вибір ,відстоювати власну позицію;
-
брати участь у створенні й роботі
органів учнівського самоврядування;
-давати
власну оцінку подіям й формулювати власні судження.
Шляхи
реалізації проекту:
-традиційні
дидактичні методи-презентації, навчальні бесіди;
-інтерактивні
методи і технології з активізації творчої,фізичної,
розумової, пізнавальної діяльності;
- проект «Шкільний
марафон»;
-робота
в малих групах та парах;
-розв’язання проблеми дитячої
бездоглядності , профілактика підліткової злочинності, шкідливих звичок, зайнятості
молоді в позаурочний час;
-конкурс
на створення кращого дитячого майданчика;
-ігрові
технології ;
-проект «Парк відпочинку»з облаштованими антивандальними
тренажерами;
Результат
проекту:
- підвищився рівень охоплення заняттями фізичною
Дитячий майданчик на території школи.
Твердий покрив на футбольному полі.
Командою проекту
проведено анкетування «Проблем громади», у результаті якого було з’ясовано , що мешканці громади хотіли б посадити парк біля
школи, де б мали змогу відпочивати та займатися спортом , покращити умови для
занять спортом і фізичною культурою, а також встановити спортивний майданчик зі штучним покриттям.
Актуальність проекту обумовлена створенням умов для впровадження
здоров’язберігаючих технологій. Облаштування спортивної зони тренажерами сприяє
розширенню послуг спортивного комплексу як центру оздоровчої, профілактичної ,
просвітницької роботи для учнівського,
педагогічного колективу, батьківської громадськості.
На територіі
Селещинського ліцею збирається багато молодих сімей, учні ,батьки
і є місце ,яке можна засадити деревами та облаштувати тренажерами.
Заручившись підтримкою селищного голови
Кравченка М.І.,депутатів Тертичної В.В., Касіч Н.М., директора ліцею Горобець
Л.О.,школа вирішила об’єднати зусилля
мешканців громади , підтримкою партнерів і втілити в життя проект.
Метою
проекту «Парк відпочинку» стало створення умов для відпочинку та заняттям
спорту. Оскільки завдяки цьому проекту покращиться здоров’я жителів села
Селещини, будівництво парку сприятиме розвитку інфраструктури села. Учні ліцею будуть брати активну участь
у реалізації проекту , що сприяє їх фізичному, трудовому,естетичному вихованню,
а також формуванню активної позиції та лідерських якостей.
На
початку реалізації проекту було оголошено конкурс на найкращий малюнок-ескіз
«Парк відпочинку» , до якого активно долучились учні нашого ліцею.
Ми
провели загальний суботник для встановлення дитячого майданчика , батьки учнів
відкликнулися ,кожен з них взяв інструмент і віднісся до цього з відповідальністю.
Наступним кроком
буде висаджування дерев , облаштування
спортивного майданчика із штучним покриттям , установлення лавочок, тренажерів,
для покращення умов для занять спортом і фізичною культурою у школі учнівської
й сільської молоді, посилити пропаганду здорового способу життя у громаді.
Досвід роботи підтверджує те,що для ефективної співпраці треба:
-залучати жителів громади до виконання спільних дій;
-використовувати кожну можливість відвідати різні заходи,
подіі, а також поширювати свої вміння й навички;
- визначити лідерську позицію в кожній справі.
Переконані ,що співпраця можлива протягом усього життя. Партнери , які
беруть участь у цьому , є прекрасним прикладом. Школа стає лідером у
співтоваристві, у подальшому не тільки не втратить свої позиції, а й заохотить
до партнерської діяльності ще більше нових друзів і покаже іншим закладам
переваги громадсько-активної школи.
Ставши
громадсько-активною школою , ми зробили серйозний крок до формування її
іміджу, моделювання закладу ,який вирізняється з-поміж інших яскравою
індивідуальністю , викликає бажання працювати чи навчатися тільки в ньому.
Участь у реалізації проекту показала,що загальноосвітня школа може бути
не тільки ресурсом для навчання дітей, а й центром активності спільноти,збирати
разом усіх мешканців з метою виявлення їхніх потреб і ресурсів , поєднувати
надбання так,щоб не дозволило підвищити якість життя у громаді.
Ми постійно інформуємо громаду про
заплановану роботу через сайт школи, що дасть змогу залучити бажаючих до
реалізації проекту.
Наш громадсько-активний ліцей має багато ідей,планів і
сподівань, але міцний фундамент партнерства та взаємодопомоги вже закладено,
тому є надія на впровадження цього проекту.
Поява
на території другого дитячого майданчика стала радістю
для всієї громади.
Сподіваємось , що сільська громада підтримає нашу ініціативу , і це стане
наступним успішним проектом нашої ГАШ.
Лідерський
рух – це основна форма залучення до
багатогранної діяльності:
– самоосвітньої
– написання рефератів, участь у роботі клубів,
гуртків, семінарів, конкурсах, предметних олімпіадах тощо;
–
організаторської – участь у класних та загальношкільних виховних заходах;
– пошуково-дослідницької – створення
літописів, альбомів, шкільних музеїв, участь в районних, обласних акціях тощо;
–
краєзнавчої – участь в екскурсіях, походах, різноманітних
акціях тощо;
–
агітаційно-пропагандистської – підготовка тематичних виставок, випуск газет,
листівок, тощо;
– управлінської – участь у діяльності органів
учнівського самоврядування;
– суспільно -
корисної – участь у трудових опера ціях і десантах, чергуваннях по школі тощо.
Громадська діяльність дає необмежені
можливості для навчання в управлінській діяльності, пропонує учням ту чи іншу роль (позицію): – виконавця; –
організатора; – керівника.
Немає коментарів:
Дописати коментар