Фотозвіт

Фотозвіт

понеділок, 21 вересня 2015 р.

Проекти

Проект   учнівського  самоврядування
                       «Школа, громада, родина –  разом  ми  сім’я  єдина”                              
                                           Актуальність  проекту

          Сьогодні особливої актуальності набуває проблема виховання соціально- активної, творчої, компетентної особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає  нестандартні рішення.  Чим більше таких людей у суспільстві, тим життєздатнішою є держава.
          Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, молоді, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенціальним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших.
         Участь молоді в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних  перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві.
         У цьому контексті важливого значення набуває організація дієвого самоврядування не тільки у кожному навчальному закладі, а й у масштабах району, області і т.п.
                  Участь дітей в діяльності учнівського самоврядування дає нам можливість:
розвивати  свої комунікативні,  організаторські та лідерські якості, реалізувати  особистісний та творчий потенціал відчути причетність до громадських та державних справ, вчитися толерантності ,розширювати світогляд, своє інформаційне поле, самовдосконалюватися та самореалізовуватися, як особистість, формувати  відповідальність, почуття колективізму, реалізувати соціальні  ініціативи, знайти своє місце у громадському житті.
             Учнівське самоврядування   відіграє значну роль у процесі духовного становлення особистості, засвоєння нею соціальних нормативів поведінки. У цьому контексті розвиток дитячого лідерства є також ефективним засобом попередження девіантної поведінки дітей та молоді.
          Лідерський рух ініціює проведення масових заходів;
пропонує  різнопланові  проекти ;
організовує  і проводить конференції, майстер-класи, квести;
- налагоджує співпрацю з  органами  місцевого самоврядування.
Учнівське самоврядування – це не лише самостійне  вирішення  різноманітних питань, а й самостійне виконання, проведення, планування різноманітних заходів, відповідальність за яких несуть самі лідери – учні. Суттєвими рисами, якими наділені справжні лідери є: гнучкість, активність, ініціатива, дисципліна, добровільність, креативність, вихованість.
            Саме такою активною молоддю є шкільна Рада учнівського самоврядування “Моноліт”, яка діє відповідно до мети та установ розроблених старшокласниками у 2000 році. Метою створення учнівського самоврядування у школі, насамперед, є розвиток молодих людей для досягнення інтелектуального, громадського та духовного потенціалу та особистості як громадян України, як членів українського суспільства.
            На сьогоднішній день учнівське самоврядування “Моноліт” - це 21 лідер, які є учнями 5-11-х класів, вони пропагують здоровий спосіб життя, доброчинність та активне дозвілля. Разом ми організовуємо свята, концерти, спортивні змагання, благодійні акції. На допомогу в роботі лідерів для реалізації певних проектів та заходів діє 10 секторів.
          Робота шкільного учнівського самоврядування будується на засадах проектної діяльності: “Світ творить нас – ми творимо світ”, “Рейтинг школи у наших руках”, “Погляд у майбутнє», “Хто не любить природу, той не любить людину”, “У кожному з нас живе ерудит”, «Мрії дітей про майбутнє громади», «Я зможу все», “Простягни руку допомоги”, “Школа правових знань”, “Школа,громада,родина-разом ми сімя єдина”, «Лідерський рух та діяльність учнівського самоврядування», “Шкільний марафон”, «На крилах натхнення», «Змінимо світ на краще», «Самоврядування у захисті прав людини».
          Над кожним проектом лідери працюють старанно: розробляють сценарії,  майстер-класи для лідерів учнівського самоврядування, проводять благодійні акції, конкурси, спортивні заходи, шкільні свята.  Благотворна атмосфера сприяє яскравим проявам творчості в роботі лідерів. Як свідчать відгуки вдячної публіки, наші концертні номери,танцювальні флешмоби, благодійні акції, спортивні свята, новорічні ранки, святкові концерти, що ми влаштовуємо для малечі та дорослих, цікаві не лише тільки нам самим.

  Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Це процес, який допомагає  учням формувати бачення мети, а також мобілізувати дітей на безперервну участь у реалізації цього бачення. Лідерство додає енергії,  підтримує.  Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті.
 Було заплановано та проведено такі заходи:
Лідерами учнівського  самоврядування “Моноліт” було проведено виховну годину “Європейські традиції самоврядування в Україні” (5-11 класи).
Лідерський квест “Крок до лідерства — 2014”,  під час якого команди 5-11-х класів проявили свою кмітливість,дотепність, спортивну підготовку, а також,вміння проводити виховні заходи з найменшими учнями нашої школи за допомогою різноманітних ігрових методик.
Нарада учнівського самоврядування «Лідерська країна».
Рейди: «Спізнення», «Вигляд на  всі 100%», «П’ятниця-чистюля».
Цикл рухливих перерв для учнів  молодшої  школи з метою профілактики  дитячого травматизму.
Фотовиставка «Знайомі обличчя».
Благодійні  акції : «Солдату  на  добру згадку», «Подаруй життя», «Доброта, як сонце гріє».
Відкрите засідання на тему «Самоврядування у захисті прав людини»  за участю  лідерів учнівського  самоврядування, вчителів-предметників, класних керівників та адміністрації школи.
           Лідери учнівського самоврядування підготували та провели цікаві засідання : “Уроки толерантності”, “Доброта,  як сонце сяє”, “Ціннісні орієнтації сучасної молоді”, “Взаємоповага та розуміння”.
           Учасники волонтерського руху “З добром у серці”, яка діє у школі з 2007 року, разом з шкільним прес-центром організували та провели малювальний флешмоб “Країна добра очима дітей”.
            Робота Ради учнівського самоврядування не можлива без голови шкільного об’єднання, який координує усі заходи та  діяльність  лідерів.
Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.
             Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права  всіх учасників колективу, сприяє формування в них громадянськості, організаторських здібностей, допомагає педагогічному колективу в проведенні найрізноманітніших заходів, а також виступає ініціатором проведення саме цих заходів.
Мета проекту:
 формування й розвиток свідомої особистості з активною життєвою позицією, готовою до конкретного вибору свого місця  в житті, здатною змінити своє життя і життя однолітків на краще,
розвиток організаторських здібностей,
вироблення навичок милосердя та духовного розвитку,
 самовдосконалення кожної особистості в процесі взаємодії,
 створення позитивного учнівського середовища,
 співпраця та єдність учнів,батьків, вчителів.
 Завдання проекту:
-         активізація діяльності та підняття престижу учнівського самоврядування ;
 -         розробка ефективної і дієвої моделі учнівського самоврядування, що  об’єднає зусилля і ініціатив;
-         залучення широкого загалу учнів до прийняття  рішень на різних рівнях;
-         збагачення досвідом налагодження співпраці з громадськими та державними організаціями;
-         розвиток громадянської культури,  соціальної активності та компетентності учнів;
-         координація спільних зусиль з метою реалізації ідей та творчих справ;
-         розробка і впровадження  соціальних проектів і програм на районному рівні;
-             залучення соціально-активних представників учнівської молоді до реалізації проекту;
-             підготовка  лідерів учнівського самоврядування для практичної діяльності з однолітками ;
- ініціювання й реалізація
  соціально-значущих проектів, програм, акцій . Очікувані результати:
1.Формування  комфортного мікроклімату у класних колективах.
2.Зменшення кількості конфліктних ситуацій  між учнями, вчителями,батьками.
3.Формування в учнів духу співробітництва, партнерства, готовності сприйняти  чужу думку.
4. Робити  вибір, відстоювати власну позицію.
5.  Відчути  себе  лідером.
6. Достатній та високий  рівень толерантності учнів та членів педагогічного колективу.
7.  Приймати участь у вирішенні проблем на  рівні школи та району.
Характеристика проекту
Учасники  проекту: учні Селещинської ЗОШ  I-III ступенів, органи учнівського самоврядування, батьки, учителі.
Предметом дослідження є взаємовідносини між громадою села , учнями, батьками , вчителями , адміністрацією школи , місцевим самоврядуванням.
Партнери проекту: Селещинська сільська рада, адміністрація навчального закладу , піклувальна рада , рада школи , класні керівники , психологічна служба,громадські організації ,спонсори.
Термін реалізації  проекту:вересень 2014 року - травень  2015 року
Етапи реалізації проекту
Організаційно-підготовчий
1. Методичне і теоретичне обґрунтування засад, форм і методів впровадження проекту.
2. Проведення навчання
 для   активу школи  «Лідерський рух та діяльність учнівського самоврядування». Візитки 5 класів «Ось ми які!»
3. Проведення «круглого столу» активу школи та адміністрації школи «Роль лідерів у впровадженні соціального проект
у».Флешмоб «Добром  об’єднані”.
Діагностично-прогностичний
1. Розробка конкретних завдань щодо реалізації проекту.
2. Формування громадської, батьківської, учнівської думки стосовно проекту.
3. Поширення ідей проекту через засоби масової інформації.
4. Захист проектів «Творімо добро», «Майбутнє громади очима дітей».
Основний період
Діяльнісний
1.Отримання та узагальнення результатів, моніторинг.
 2.Оформлення висновків та рекомендацій.
3.Висвітлення результатів впровадження проекту на шкільному сайті celshkola.ucoz.ru
4.  Підготовка молодіжних лідерів із числа учнів-старшокласників для практичної діяльності з однолітками. Проект «Шкільний марафон».
5. Огляд
- конкурс на кращу модель учнівського самоврядування «Погляд у майбутнє».
6. Фотоколаж класних об’єднань “Щаслива родина - щаслива  країна”.
Узагальнюючий
1. Організація та проведення спільних засідань  активістів школи та районною радою старшокласників «Лідер».
( 5-7 класи, 8-11 класи).
2. Презентація проекту   під  час звіту закладу перед громадськістю .
3. Залучення до проекту учнів молодших класів через захист проектів «Майбутнє громади  очима  дітей».
4. Презентація  підпроектів «На на крилах натхнення»,  «Лідерський рух та діяльність органів учнівського самоврядування», «Ми – майбутнє України», «Мрієм  по –дитячому,  працюєм по-дорослому ».
5.Висвітлювання проекту в ЗМІ за допомогою інформаційних спонсорів.
Ресурси –  людські – рада старшокласників;
інформаційні – доступ до Інтернету, література;
матеріальні – наявність комп’ютера, сканера,  аркуші паперу.
Учнівське самоврядування бере активну участь у реалізації проектів обговорених та затверджених на засіданні  Ради учнівського самоврядування,  благодійних проектах, акціях  та  конкурсах.

                                        Підпроект «На крилах натхнення

Опис проблеми
Даний проект спрямований на вирішення проблеми – духовного виховання  соціально-активної молоді з таких питань,  як милосердя, вміння проявити толерантність, турботу, співчуття до ровесників, які позбавлені батьківського піклування, адже деяка молодь виростає цинічною, озлобленою, провокує соціальну поведінку серед своїх однолітків. Тому лідери старшокласників вирішили організувати для дітей, які потребують допомоги та емоційної  підтримки, родинне свято, яке в уяві дітей пов’язане з родинним теплом та затишком, батьківською ласкою, турботою.
Подарувати  дитині свято,  тепло і турботу, уявити себе на деякий час чарівником, що несе радість оточуючим, такі моменти життя сильно впливають на юну особистість, спонукаючи її до подальшої благодійної діяльності.
Мета проекту
Розвиток духовності та моральних якостей учнівської молоді.
Об’єднання зусиль та можливостей школярів- активістів для розвитку дитячих благодійних ініціатив.
Формування у школярів особистісних потреб в організації та реалізації допомоги дітям,  які потребують уваги.                           
Очікуванні результати проекту
Короткостроковий вплив
Організація та реалізація допомоги дітям, які потребують уваги.
Довгостроковий вплив
Власний позитивний досвід, нові креативні ідеї організації змістовного та цікавого дозвілля для однолітків та молодших  школярів.
Цільові групи, задіяні в проекті
Дослідницька група
Ініціативна група
Творча група
Допоміжна група
Можливості  подальшого  розвитку  проекту
Висвітлювання проекту в ЗМІ за допомогою інформаційних спонсорів сприятиме залученню до справи  більшої  кількості  соціально- активної, творчої молоді, що дасть можливість   урізноманітнити  види співпраці .Своє подальше спілкування з учнями лідери бачать у проведенні:
-«круглих столів»  та  дискусійних засідань з тем, що хвилюють сучасних дітей;
-  різноманітних інтелектуально -  розвиваючих  конкурсів, тренінгів;
-  розробці ігор-квестів.
Власний позитивний  досвід, нові креативні  ідеї організації змістовного та цікавого дозвілля для однолітків   та молодших  школярів учасники учнівського самоврядування  готові  втілювати у життя, працюючи над проектом.

        
                         Підпроект : «Лідерський  рух та діяльність
                            органів учнівського  самоврядування»

                 Мета проекту: обмін досвідом роботи представників органів учнівського самоврядування, зміцнення дружніх стосунків між лідерами, підтримка та зміцнення єдиного духу учнівського самоврядування шляхом проведення спільних проектів, акцій, зустрічей, свят, вихідних, канікул,  виїзних засідань  . Розвиток духовності та моральних якостей учнівської молоді.
Об’єднання зусиль та можливостей школярів- активістів для розвитку дитячих благодійних ініціатив.
Формування  у  школярів особистісних потреб  в  організації  та реалізації допомоги дітям.
   Проект “Лідерський рух та діяльність органів учнівського самоврядування” спрямований на розвиток організаторських здібностей, вміння дітей відстоювати свою точку зору, формувати  світогляд, прагнення змінити своє життя на краще, згуртування однодумців навколо спільної справи, адже лідер – це людина, котра йде попереду і здатна повести  за собою інших. Цей проект дозволяє  кожній  дитині  реалізувати себе, показати  свій  характер.
Терміни проекту: 2014 -2015 навчальний  рік.
           Шляхи  реалізації  проекту:
І етап - підготовчий:
1. визначення мети та очікуваних результатів  зустрічі;
2. поширення  інформації  про здійснення проекту;
3. формування  групи  учасників  проекту;
4. зібрання  ініціативної  групи та проведення  першої  зустрічі;
5. планування  програми  зустрічі;
6. пошук  шляхів  фінансування.
ІІ етап – визначення  напрямів  діяльності, вирішення  організаційних  питань:
Проведення  виїзних засідань,  учнівських рад з  використання  web-ресурсів,  майстер-класів,  Квестів .
Очікувані  результати:  підтримка та розвиток  лідерського  руху; розвиток  зв’язків з органами учнівського  самоврядування  різних  рівнів.
Короткостроковий вплив
Організація та реалізація допомоги дітям, які  потребують уваги.
Довгостроковий вплив
Власний позитивний досвід,  нові  креативні ідеї  організації  змістовного та цікавого дозвілля  для  однолітків та молодших школярів, благодійні акції.

Цільові групи, задіяні в проекті:
Дослідницька група
Ініціативна група
Творча група
Допоміжна група
 Можливості  подальшого  розвитку проекту
Висвітлювання  проектув ЗМІ за  допомогою  інформаційних , творчої  молоді, що дасть  можливість  урізноманітнити  види  співпраці .Своє подальше   спілкування з учнями   лідери  бачать у  проведенні:
-«круглих столів»  та  дискусійних  засідань  з тем, що хвилюють сучасних  дітей;
- різноманітних  інтелектуально-розвиваючих  конкурсів, тренінгів;
-  розробці  ігор-квестів .
Власний  позитивний  досвід, нові  креативні ідеї  організації   змістовного та цікавого дозвілля для   однолітків   та молодших школярів  учасники  учнівського  самоврядування  готові втілювати у життя.
Лідери  відчувають  себе господарями  дитячого  шкільного об’єднання, де можуть  вільно  висловлювати свою думку, запропонувати  щось  цікаве, організувати  будь-яку справу, взяти на себе відповідальність за власну  діяльність, вдало  виконувати  своє  доручення.

                                       Навчання  лідерів
                  Тема  :  Лідерський рух та  діяльність органів          
                                  учнівського самоврядування
Хто перемагає інших - сильний,
хто перемагає себе - могутній.
Лао Цзи

Мета:
Покращення  лідерських навичок учасників для кращого функціонування районної ради старшокласників старшокласників, розвивати моральні якості , творчі здібності, самовдосконалюватись, виховувати в учнів почуття поваги до себе і до інших.
Протягом заняття учасники отримають можливість удосконалити:
                         Лідерські  навики, відстоювати свою позицію
                         майстерність планування
                         мистецтво працювати самостійно та в  команді, взаємодіяти, як єдине ціле
                         організаторські уміння
                         поліпшення продуктивності роботи команди
                         мотивація колег та підлеглих
                         вміння оцінювати та використовувати власний потенціал і потенціал команди.
Ми створимо умови, в яких учасники зможуть:
                      виявити особливості поведінки лідера
                                працювати над використанням своїх лідерських якостей
                                дізнатися про свою роль у команді, ефективну взасмодію з іншими
членами команди
                                дізнатися про свої сильні та слабі сторони, щоб використовувати їх під час вирішення різних ситуацій
                     випробовувати різноманітні стратегії поведінки та зрозуміти свій власний стиль роботи
                                усвідомити свої приховані можливості та власний потенціал
                                стати лідером, який надихає інших до дій завдяки власномуприкладу
                                використовувати навики отримані на практиці
                                працювати над  своєю унікальністю
 Результат
Протягом  заняття  учасники  дізнаються більше про себе та свою роль під час роботи з іншими людьми. Тренінг допоможе підтримати згуртованість колективу та рівень довіри й турботи між членами команди. А також одержати  величезний  заряд позитивного  настрою.
Методи  :
Активні командні вправи, обговорення, дискусії, інтерактивні  міні-лекції, рухливі розминки, виконання завдань в міні-групах, розгляд реальних ситуацій.
Знайомство учасників. Візитна картка.
Це гарна гра  для початку в перший день. Роздайте учасникам  чисті аркуші паперу і для прикладу дайте їм свою візитну картку. Пояснить учасникам, що спершу їм необхідно написати своє  ім'я  по центру картки. Вони можуть написати те  ім'я, яким би їм хотілося, щоб їх називали .  Під своїм іменем вони повинні написати ім'я свого героя (героїв).   У  правому верхньому куті їм потрібно написати 2-3 свої улюблені заняття, їжу. У лівому куті 3 слова, які найкраще їх характеризують, 3 особливі якості або таланти, що у них є. 3 молодшою аудиторією до запитань ви можете додати наступне: намалюйте тварину, яка найкраще вас характеризує (як правило на малюнках буде  безліч орлів та левів). Також ви можете замінити питания на ті, які вважаєте більш доцільними.
Прийняття правил групи
Визначення важливості роботи в трупах (10хв.)
Напишіть на дошці цитату:" Лідер тоді найкращий, коли люди майже не здогадуються про його існування, коли його робота зроблена, його мета досягнута, вони скажуть: ми зробили самі все."- Лао-Цзи, Розділіть клас на групи » нехай кожна з них вирішить, що значить вище сказане.
Обговоріть  те, що ідея лідерства - це не більше ніж назва для того, що було зроблено зусиллями  всієї команди, що більшість людей  є всього лише продуктами свого часу. Ким був би Ейнштейн, якби не кілька  вчених, з якими можна було поговорити? Якби не було того, на що можна спиратися? Якби в нього не було ні вчителя, ні друзів? Чи виконав би він всі ті великі завдання? Чи він є всього лише позначенням командної  роботи?
Практика: Будинок терпіння (20хв.)
Чому так важливо працювати  в  команді? У кожного з нас є свої слабкості, але як група  ми набагато сильніші. Ця робота зображує  різні проблеми, які можуть виникнути в групі і  як повинна працювати група для досягнення мети.
      Кожна трупа  повинна побудувати будинок  з щонайменше з 10 гральних карт (чи іншого матеріалу) .
      По-перше, група повинна вибрати лідера, а решта членів команди будуть
партнерами.   Команді  дається час, щоб побудувати будинок. Тим не менш, кожна група складається з людей, як мають свої сильні та слабкі сторони, тобто кожен член групи буде в деякому розумінні обмеженим. По-перше, руки  лідера  повинні бути зв'язані за спиною, але може спілкуватися вголос. По - друге, один партнер  повинен  бути із зав'язаними очима, але може  розмовляти. Нарешті останній член команди   повинен  бути німим і не має права розмовляти.
            Після такого виду діяльності, ведучий повинен запитати, з якими проблемами зіткнулися групи, а також окремо лідери та партнери, та як кожен міг би спілкуватися найефективніше. Напишіть ідеї учасників на дошці.
Відкритий мікрофон «Що для  тебе означає бути лідером школи?» «Майстер-клас». Презентація роботи органів учнівського самоврядування.
1.   Круглий сил: «Як збільшити вагомість рішень учнівського самоврядування у навчально-виховному житті школи». Обмін вражень.
Ітерактивна дискусія на тему «Лідер і його якості». Індивідуальна робота та у групі. Визначення  персональних   цілей ,  використовуючи   таблицю   якостей  та   компетенцій.
Інформаційне повідомлення «Особистісні якості»
Педагог- організатор. Що таке особистісні якості ?  Це погляди , риси характеру , які відображають ставлення людини до життя і впливають на її поведінку в суспільстві. Наприклад, якшо ти завжди доводиш розпочату справу до кінця ,  то ти людина сильної волі, це риса твого характеру. Якщо в тебе є особиста думка і ти завжди чиниш чесно та етично - це стиль твого життя.
    Те , які особистісні якості має людина , важливіше в досягненні успіху , ніж його таланти. Формування характеру -  це не короткочасний проект, а клопітка праця над самим собою. У таблиці представенні особистісні якості і риси характеру,  які повинна  мати успішна людина.
Пропозиції  до плану роботи районної ради старшокласників.
Етапи проведения засідання центрів.
Оголошення мети « створення плану діяльності центру».
«Чим ми схожі». Мета - дати можливість членам групи відчути подібність один  до одного. Час - 5 хвилии. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - відсутні. Процедура: учасники сидять на  стільцях по колу. Тренер запрошує в центр кола одного з учасників, підкреслюючи його подібність до себе за якоюсь більш чи менш узагальненою ознакою (наприклад, "Надіє, вийди. будь ласка, до мене, тому що у нас із тобою однаковий колір волосся", "Іване, вийди, будь ласка, до мене, тому що ми обидва є жителями Землі" тощо). Означений учасник виходитъ у центр кола, і своєю чергою запрошує вийти наступного учасника, схожіть із яким називає.  Вправа триває , поки всі члени групи опиняться разом у центрі кола. Тренер  підкреслює, що всі учасники подібні, тобто вони є гурт.
"Порадуй мене". Мета - дати можливіть учасникам  розім'яти м'язи та відпочити. Час - 5 хвилин. Кількість  учасників - без обмежень.  Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - достатньо простору для виконання рухавки. Процедура: тренер розміщує учасників на стільцях колом, до центру якого запрошує одного члена групи; пропонує решті учасників уявити, що в цієї  людини сьогодні день народження. Завдання групи - дати йому радість подарунками. Один з членів кола мовчки презентує свій подарунок протягом 5-10 секунд, користуючись рухами, мімікою, позами тіла тощо. Потім називає, що він хотів зобразити, міняється місцями з «іменинпиком". Далі кожний учасник по черзі повторюс вправу. останнім виступає той, хто був "іменинником" спочатку. Якщо подарунок учасника виявився зрозумілим іншим членам групи, вони нагороджують цього учасника бурхливими гучними оплесками. Якщо ні - оплески лунають тихо, ледве-ледве.
Інформаційне повідомлення «Роль в ефективній команді!».
Гра -розминка «Оратор»
Мета: розвинути навички володіння аудиторією і збагатити словниковий запас. Ведучий промонує заготовлені на папірцях теми кожному учасникові наприклад:
«Дружба», «Конфлікт», «Наш клас», «Батьки і діти !» тощо. Учні по черзі витягують теми і
протягом 1 хв. без підготовки розвивають їх. По закінченні відбувається обговорення: чи легко було говорити експромтом і чому; чиї промови були переконливішими, зрозумілішими; для чого лідеру потрібно швидко і правильно орієнтуватися в ситуаціях і добирати правильно слова.                       


Ділова гра «Лідер»
Учасники отримують завдання придумати і презентувати уявний фантастичний чи реальний проект будь-чого: житлового будинку  під водою, конкурсу моделей у місті тощо.  Вимоги до промовців: час — 3 хв, задіяти переконливі жести,  міміку, аргументацію, позитивні емоції тощо. Оцінюється не так  зміст промов, як їхнє оформления (вміння переконувати).
                                          Заняття № 7 „Лідери — одноліткам"
Вправа «Паркан ідей»
            Призначена для розробки пропозицій щодо можливих сфер застосування лідерських здібностей у повсякденному житті та навчанні.
Інструкція.  Вам пропонуються кольорові папірці, на яких треба написати де можна застосувати   ваші лідерські здібності. У яких сферах ви хотіли б їх проявити. Наприклад, це може бути організація якогось свята,  акцї, проведення виховної години замість класного керівника чи разом  із  ним, видання інформаційного бюлетеня на актуальну тематику в школі тощо. Пропозиція клеїться на «Паркан ідей», озвучуються і передаються в учнівську раду.
                                       Занятгя № 8 „Лідер майбутнього"
Вправа «Кодекс поведінки лідера»
Учні отримують заздалепдь заготовлені «Кодекси  поведінки лідера». Не дивлячись у готовий текст» вони повинні самостійно скласти кожен свій «Кодекс» із семи пунктів. Після закінчення роботи зачитують свої думки,  обговорюють їх. Потім один з учасників зачитує заготовлений текст.

Кодекс поведінки лідера
1.  Діяти  і доводити справу до кінця.
2.           Пропонувати зміни , аргументуючи їх.
3.           Зосереджуватися на результатах, не наголошувати на своїх заслугах.
4.           Інколи не відступати перед складними завданнями.
5.           Постійно спілкуватися, надихаючи, впливаючи,   за потреби критикуючи.
6.           Вміти   слухати інших.
7.           Не ображати молодших і слабших.
Вправо «Баласт»
По колу   пускається аркуш паперу з назвою «Баласт». Кожен учасник має можливістъ записати по одній рисі особистості ,  що є неприйнятними для лідера. Наприкінці «Баласт» урочисто викидається  у смітник.
                                               Підсумки  роботи школи «Лідер»  
Враження ,  пропозиції , зауваження.
1.   "Ваше бачення ролі лідерства в організації учнівського життя". Анкетування членів Ради лідерів учнівського самоврядування.
Вправа «Очікування»
Метод  «Дорога успіху». Робота у  групі.
Символічна презентація успіхів, набутих навичок  та компетенцій під час тренінгу.  Визнання  своїх  сильних  сторін  та      вміння  їх   використовувати.
Створення   дороги   успіху,   яке   відображає   особисті   перемоги   кожного   учасника.
Учасники повинні написати на листочках, що вони очікують від своїх однокласників.  Після того , як написали , зачитують.
Педагог-організатор: «Усі ми в житті пливемо морем пізнання, і ніхто не знає , які береги нас очікують. А той берег , якого ми сьогодні досягли , завтра стане берегом , з якого ми вирушимо в нову подорож до нових знань і досвіду».
Вправа  «Чарівна зірка»
(грає повільна музика)
«Колись, дуже давно , жила на світі 3ірка, їй було прикро , що на неї ніхто не звертає уваги, і вона вирішила піти до мудреця. Прийшовши  , вона запитала: «Чому мене не помічають?» Чаклун відповів  , що світло зірок гасне,  коли поряд є сонце , і запропонував їй жити на небі, з'являючись лише вночі. Він також попередив, що там холодно і страшно. Але 3ірка нічого не злякалась, і чаклун за її хоробрість ,  за її бажання дарувати людям світло , зробив подарунок : не одна 3ірка стала жити на небі, а багато-багато нових зірок, для того щоб їй не було самотньо. Та щоб навіки зберегти пам'ять про 3ірку, мудрець подарував кожній людині її дочку -маленьку зірочку».
Вгадайте, хто ж ці зірочки?(Ми)
Діти утворюють коло ,одну руку протягують до середини кола .А зараз покажіть , як ваша чудесна зірка повільно рухається, зігріваючи сяйвом своєї доброти всіх навкруги.
                   Патріотичний проект «Ми – майбутнє України»
                                           Актуальність проекту
                       Підтримати  моральний дух наших бійців . Так, у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому», було написано величезну кількість листів , в яких учнів віддали  частинки своїх сердець українськім бійцям, нашим славним героям.
                Ми ініціювали та провели кілька акцій  благодійного  збору коштів для допомоги  українській  армії.  Крокуючи із класу в клас, наповнювалась скринька допомоги для тих, кому, окрім чуйного, теплого слова потрібна ще й матеріальна  підтримка. Паралельно було проведено 2 благодійні ярмарки. Постійно відбувається збір теплих речей, продуктів, вторинної сировини для виготовлення протезів,  малюнків для бійців та відправляється у зону АТО
разом  з волонтерами.

Наші учні писали листи, робили обереги – янголи  життя.Що ми ще можемо зробити за для миру в Україні? – Наша відповідь – закликати всіх до нього, не бути байдужими.  Благодійний марафон «Діти- янголи миру» знайшов підтримку серед нас.
Результати проекту:
-Увага шкільної спільноти (учнів їх батьків, вчителів) привернена до проблеми збереження миру в країні, світі.
-Постійно тривають безперервні дії щодо матеріальної та духовної підтримки бійців АТО.
- Підтримка та продовження всеукраїнських освітянських благодійних акцій.
 І на останок хочеться сказати , що ще  зовсім недавно для більшості з нас безцінний дар миру в Україні  ніким особливо не помічався, був повсякденною реальністю. Тепер ми  знаємо, що навіть тоді, коли немає  біди,– є завжди потреба в шануванні миру та спокою.
Якщоти  хочеш щось змінити на  всій  планеті - почни з себе. Допоможи  тим, хто  поруч, хто потребує  твоєї  допомоги. А для цього треба багато  працювати.
          
Проект «Мрієм по - дитячому, працюєм по- дорослому »
Мета проекту: формування та розвиток лідерських якостей.
Завдання :
-різні види співпраці з органами влади та місцевого самоврядування, громадськими організаціями , комерційними структурами тощо для реалізації планів та проектів ради учнівського самоврядування ;
- широке використання інтерактивних методів;
-створення демократичної атмосфери.
Очікувані результати:
-відчути себе лідером;
-прийматиучасть у вирішенні проблем на рівні школи та району;
- критично аналізувати інформацію;
-висловлювати ,аргументувати ,доводити власні погляди;
-бути відповідальним за проведення справ;
-робити вибір ,відстоювати  власну позицію;
- брати участь у  створенні й роботі органів учнівського самоврядування;
-давати власну оцінку подіям й формулювати власні судження.
Шляхи реалізації проекту:
-традиційні дидактичні методи-презентації, навчальні бесіди;
-інтерактивні методи і технології з активізації творчої,фізичної,  розумової, пізнавальної діяльності;
- проект «Шкільний  марафон»;
-робота в малих групах та парах;
-співпраця з різноманітними громадськими організаціями;
-конкурс на створення кращого дитячого майданчика;
-ігрові технології.
Результат проекту:
Дитячий майданчик на території школи.
Твердий покрив на  футбольному полі.
Лідерський  рух  – це основна форма залучення до багатогранної діяльності:
 – самоосвітньої – написання рефератів, участь у роботі клубів, гуртків, семінарів, конкурсах, предметних олімпіадах тощо;
– організаторської – участь у класних та загальношкільних виховних заходах;
 – пошуково-дослідницької – створення літопи сів, альбомів, шкільних музеїв, участь в районних обласних акціях тощо;
– краєзнавчої – участь в екскурсіях, походах, різноманітних акціях тощо;
– агітаційно-пропагандистської – підготовка тематичних виставок, випуск газет, листівок, тощо;
 – управлінської – участь у діяльності органів учнівського самоврядування;
 – суспільно корисної – участь у трудових опера ціях і десантах, чергуваннях по школі тощо.
 Громадська діяльність дає необмежені можливості для навчання в управлінській діяльності, пропо нує учням ту чи іншу роль (позицію): – виконавця; – організатора; – керівника.
 Виконання кожної ролі є необхідним етапом роз витку самоврядування. Тому необхідно забезпечити послідовне проходження кожного з етапів,
використовуючи можливості учнів для збагачення організаторського досвіду.
 Позиція  виконавця – початковий етап  і, разом з тим, один з дієвих способів формування відповідальності перед колективом. Відповідальність за: конкретне доручення потребує чіткого виконання обов’язків; умін ня виконувати завдання товариша; свідоме неухильне виконання доручення; небайдуже ставлення до його реалізації; намагання досягти кращих результатів.
 Наступний етап – позиція організатора. Це більш складний вид відповідальності, пов’язаний із необ- хідними вміннями та навичками. Відповідаючи за певну частину роботи, учень відповідає не лише за себе, але й за результати роботи інших членів колек- тиву. Організатор має спланувати роботу, розподілити обов’язки, доручення, проконтролювати їх виконан ня, вчасно прийти на допомогу, врахувати внесок кожного у спільну справу. Досвід організатора дає змогу розвинути і поглибити власну громадську активність, самостійність, ініціативність, наполегливість, організованість, відповідальність. Комплекс цих важливих якостей особистості активізує розвиток учнівсько го самоврядування. Під час виконання пошукового дослідження було визначено, що формування організаторських умінь – важлива ланка діяльності колективу. Якщо організаторські функції беруть на себе вчителі, більшість учнів залишається в позиції виконавця, що перешкоджає їм виявити організаторські здібності та отримати управлінський досвід.

Попереду ще багато планів, багато заходів, конкурсів, акцій, майстер-класів та нових проектів, про які ми розкажемо вам у наступному навчальному році.



Немає коментарів:

Дописати коментар